BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Nov 25, 2011

Eksplorasi Keusahawanan.

Pada hari ini, 25 november 2011,Jumaat, Kelab Keusahawanan UUM mengadakan program Eksplorasi Keusahawanan di Pusat Kegiatan Pelajar(PKP)..Program bermula pada pukul 8pagi..kedatangan peserta diambil mengikut kumpulan yang didaftar..seramai 6 kumpulan yang mendaftar untuk menyertai program ni..program eksplores ni bertujuan untuk melatih pelajar2 bersaing dalam perniagaan..setiap kumpulan mempunyai 3-4kump..setiap kumpulan mesti membayar yuran pendaftaran sbyak rm20 shaja..setiap kumpulan diberi barang untuk dijual pada setiap cekpoint..ada 3 cekpoint kesemuanya..cekpoint pertama, mereka kena jual nasi lemak dan bihun goreng..masa diberi hanya 1 jam..slpas 2 cek point kedua, kena jual baju kelab dan kerepek2..cekpoint terakhir kena jual air minuman minda kelab keusahawanan..kemenangan kumpulan berdasarkan siapa mendapat untung yang paling banyak...tempat pertama mendapat wang RM200+hamper+sira..tempat kedua mendapat wang RM150+hamper+sira...tempat ketiga mendapat wang RM100+hamper+sira..hadiah saguhati berupa hamper juga diberi kepada kump yang lain..aku terlibat sebagai ajk makanan..aku kena menyediakan mkanan untuk peserta2 dan ajk2..lecturer xdpat hadir..so aku tempah mkanan kt cafe aku ja la..nasi ayam dan buah (RM3.80 persorg)..aku tempah utk 100org..wah!lebih byak kot..hehe..xpa2 ajk bley amik 2 bgkus..hehehe..air aku bancuh sendiri..air sirap je...selpas pnyampaian hadiah, program pown abis dlam jam 1 ptg..penat sudah!jom tido..huhu..

0 comments: